امتحان شاخص يادگيری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام!

فردا امتحان شيمي بچه ها است.شاگردان امسالم خيلي خيلي بچه هاي خوبي بودند براي بعضي‌هاشون واقعا دلم تنگ مي شه.08.gifخدا كنه امتحانشون خوب بشه.واز اون مهمتر كنكورشون.همانطور كه گفتم فردا امتحان بچه هاست واين معنيش اينه كه از فردا يه خروار برگه مي ريزه سرم!17.gif

موقع تصحيح اوراق گاهي خيلي عصباني مي شوم. يادم مي افته به تمام توضيحات ومثال هايي كه سركلاس گفتم وچقدر آسمون وريسمونو به هم بافتم تا مطلب را خوب خوب بفهمند وحالا انگار نه انگار!به خاطر همينه كه سعي مي كنم سوال به سوال تصحيح كنم تا يه وقت خداي ناكرده...!خوب بگذريم!

امروز داشتم كتاب روش ها وفنون تدريس دكتر شعباني را مي خواندم ،به مطلب جالبي برخوردم.كه شايد تا حدي دلداري باشه براي من وبقيه معلم هاي مثل من !

طبق نظريه ي هيلگارد وماركوئيز:"يادگيري عبارت از فرآيندتغييرات نسبتا پايدار،در رفتار بالقوه فرد،در اثر تجربه است."پس طبق اين تعريف ،يادگيري ، تغيير در رفتار بالقوه است.نتيجه اينكه، يادگيري لزوما بلافاصله در عملكرد* آشكار نمي شود..حالا ممكن است يادگيري اتفاق بيفتدولي يالفعل نشود.فرض كنيد بذر گياهي را با تغييرات ژنتيكي اصلاح كرده ايم. اين اصلاح به معني آن نيست كه بذر در هر شرايطي رشد كند بلكه به معني آن است كه در شرايط مناسب نسبت به قبل از اصلاح ،رشد بهتري نشان مي دهد .حال ممكن است حتي بعضي از تغييرات انجام شده بر روي آن بذر، در نسل اول رويش نشان داده نشود ودر نسل هاي بعد ويا در شرايط محيطي ديگري بالفعل شود.اين است كه مي گويند آموزش وپرورش سرمايه گذاري دير بازده است.

نتيجه اينكه شايد تعدادي ازدانش آموزان من همه سوالات را كامل وخوب ،آن‌طور كه در كليد نوشته شده است پاسخ نگويند ولي آرزو مي كنم همه آموزشهاي من وديگر همكارانم در جايي مناسب تر ودر زندگي واقعي بعنوان اندوخته اي ارزشمند آن‌هارا در بهتر زندگي كردن كمك كنند.

 

*عملكرد تبديل رفتار بالقوه به بالفعل است.

پ.ن:فعلا در حال خواندن كتاب مهارتهاي آموزشي وپرورشي(روشها وفنون تدريس)حسن شعباني هستم. بازهم از آموخته هايم در اين كتاب مي نويسم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

/ 10 نظر / 7 بازدید
ذولفقار

ويتامين ب ۳ در چربي بهتر حل ميشود يا در اب

ذولفقار

ويتامين ب ۳ در چربي بهتر حل ميشود يا در اب

راستگو

در آب

ندا

جالب بود. اتفاقا من این فرایند را در مورد خودم تجربه کرده ام. گاهی کتابی می خوانم و بعد بلافاصله وقتی به مطالبش فکر میکنم نمی توانم آن چه خوانده ام را توضیح بدهم, این قضیه عصبانی ام می کند, ون احساس می کنم هیچی یادنگرفته ام! اما انگار مضمون کتاب در ذهنم رسوب کرده باشد, مدت ها بعد می بینم از جایی توی ذهنم سر درآورده اند و برای فهم و تفسیر چی دیگرزی از همان مطالبی استفاده کرده ام که قبلا در کتابی خوانده بودم.

الهه

سلام اصلا سخت نبود امتحانش...ولی سوال ۱ مبهم بود.

نسرين

سلام شکوفه عزيز.من هم دلم برای بچه های پيش دانشگاهي ام تنگ ميشه يک روز که مراقب نبودم خودم رو بسيار عصبی حس کردم تصميم گرفتم به مدرسه بروم اتفاقا امتحان شيمی هم داشتند به بهانه ای به يکی از کلاسها رفتم هنوز ورقه هاشون رو نداده بودند ولی وقتی همشون رو ديدم احساس کردم آروم گرفتم در دلم باهاشون خداحافظی کردم وبراشون آرزوی خوشبختی کردم راستی شاگردهامون ميدونند ما چقدر دوستشون داريم از تعطيلاتت لذت ببری

عبدالرضا فتوت

با سلام چون موضوع امتحان بودُ بد نيست نقدی بر آزمون شيمی ۲ هماهنگ استان را ببينيد و نظر خود را ارسال نماييد. http://www.fotochem.8m.com/notice.htm با سپاس همکار شما فتوت

صابر

با سلام وب خيلی خوبی داريد اگه دوست داری تبادل لينک کنيم

nooshin

ويتامينهاي ب محلول در اب هستند

nooshin